:

Рэгістрацыя актаў грамадскага стану

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2006 г. № 385 «Аб некаторых мерах па ўдасканаленні работы органаў, якія рэгіструюць акты грамадскага стану» консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўніцтвы Рэспублікі Беларусь ажыццяўляюць рэгістрацыю нараджэння, заключэння шлюбу, устанаўлення бацькоўства, перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, смерці, скасавання шлюбу па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г., змяняюць, выпраўляюць, дапаўняюць запісы актаў грамадскага стану, анулююць і аднаўляюць запісы актаў грамадскага стану на падставе рашэння суда, захоўваюць кнігі рэгістрацыі актаў грамадскага стану, выдаюць паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадскага стану.

У сваёй дзейнасці консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўніцтвы Рэспублікі Беларусь кіруюцца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і ад 9 ліпеня 1999 года, Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. «Аб асновах адміністрацыйных працэдур», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян», Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2006 г. №385, Палажэннем аб парадку рэгістрацыі актаў грамадскага стану і выдачы дакументаў і (альбо) даведак органамі, якія рэгіструюць акты грамадскага стану, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 снежня 2005 г. №1454, іншымі актамі заканадаўства.

Пры звароце ў консульскія ўстановы і дыпламатычныя прадстаўніцтвы Рэспублікі Беларусь грамадзяне прадстаўляюць:

Пры рэгістрацыі нараджэння:
 — заяву;
 — пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў), народжанага;
 — медыцынскую даведку аб нараджэнні дзіцяці альбо рашэнне суда аб устанаўленні факту нараджэння;
 — дакумент, які з'яўляецца падставай для запісу звестак пра бацьку ў запісе акта аб нараджэнні дзіцяці (сумесную заяву бацькоў дзіцяці, якія не знаходзяцца ў шлюбе паміж сабой; копія рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства), – у выпадку, калі бацькі дзіцяці не знаходзяцца ў шлюбе.

Пры рэгістрацыі нараджэння дзіцяці ў маці, якая заяўляе, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці, акрамя названых дакументаў грамадзяне ўяўляюць:
 — заяву маці дзіцяці, якая пацвярджае, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу фактычнага бацькі дзіцяці;
 — заяву мужа маці дзіцяці, якая пацвярджае, што ён не з'яўляецца бацькам дзіцяці;
 — сумесную заяву маці і фактычнага бацькі дзіцяці аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства.

Тэрмін рэгістрацыі нараджэння складае 2 дні з даты падачы заявы; у выпадку ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння – 3 дні; пры адначасовай рэгістрацыі нараджэння, устанаўленні бацькоўства і заключэнні шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу; у выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.
Рэгістрацыя нараджэння (з выдачай пасведчання аб нараджэнні) вырабляецца бясплатна.


Пры рэгістрацыі заключэння шлюбу:
 — сумесную заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб;
 — пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу тых, хто ўступае ў шлюб;
 — заяву аб зніжэнні шлюбнага ўзросту, рашэнне органаў апекі і папячыцельства альбо копію рашэння суда аб аб'яўленні непаўналетняга цалкам дзеяздольным (эмансіпацыі), медыцынскую даведку аб стане здароўя (якая пацвярджае цяжарнасць) асобы, якая ўступае ў шлюб – для асобы, якая не дасягнула 18-гадовага ўзросту;
 — заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб, аб скарачэнні тэрміну заключэння шлюбу з указаннем паважных прычын або асаблівых абставін, па якіх неабходна скарачэнне тэрміну заключэння шлюбу, і дакументы, якія з'яўляюцца падставай для скарачэння дадзенага тэрміну, – у выпадку скарачэння тэрміну заключэння шлюбу;
 — заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб, з указаннем паважных прычын, па якіх яны не могуць прыбыць у орган ЗАГС для рэгістрацыі заключэння шлюбу – у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па-за памяшканнем органу ЗАГС;
 — копію рашэння суда аб устанаўленні факту стану ў фактычных шлюбных адносінах, у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу на падставе такога рашэння суда;
 — дакумент аб аплаце консульскага збору.

Акрамя названых дакументаў грамадзянамі Рэспублікі Беларусь, якія ўступаюць у шлюб, прадстаўляюцца:
* від на жыхарства, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання – у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;
* дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання – у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;
* дакументы, якія пацвярджаюць спыненне папярэдняга шлюбу (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам ЗАГС Рэспублікі Беларусь), – у выпадку спынення шлюбу.

Замежнымі грамадзянамі і асобамі без грамадзянства (за выключэннем замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулку ў Рэспубліцы Беларусь), прадстаўляюцца наступныя дакументы:
* дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання замежнага грамадзяніна, асобы без грамадзянства (тэрмін дзеяння дакумента – 6 месяцаў);
* дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці замежнага грамадзяніна – у выпадку, калі замежны грамадзянін не пражывае на тэрыторыі дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці (тэрмін дзеяння дакумента – 6 месяцаў);
* дакумент, які пацвярджае спыненне папярэдняга шлюбу, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы, на тэрыторыі якой спынены шлюб, – у выпадку спынення шлюбу.

Тэрмін рэгістрацыі заключэння шлюбу складае 3 месяцы з даты падачы сумеснай заявы.
Кошт рэгістрацыі заключэння шлюбу (з выдачай пасведчання аб заключэнні шлюбу) складае 50 еўра.



Пры рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства:
 — сумесную заяву бацькоў аб устанаўленні бацькоўства альбо заява аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства на падставе рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства;
 — пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў (заяўніка);
 — пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці – у выпадку, калі рэгістрацыя нараджэння асобы была праведзена раней;
 — пісьмовую згоду паўналетняга асобы, у дачыненні да якога вырабляецца рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства, – у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства ў адносінах да асобы, якая дасягнула паўналецця (18 год);
 — копію рашэння суда аб устанаўленні бацькоўства – у выпадку рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства па рашэнні суда.

Тэрмін рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства складае 2 дні з даты падачы заявы; пры адначасовай урачыстай рэгістрацыі нараджэння і рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства – 3 дні; пры адначасовай рэгістрацыі нараджэння, ўстанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу – у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу; пры падачы сумеснай заявы да нараджэння дзіцяці – у дзень рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 1 месяц.
Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства (з выдачай пасведчання аб устанаўленні бацькоўства) вырабляецца бясплатна.



Пры рэгістрацыі смерці:
 — заяву аб смерці;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу памерлага;
 — медыцынскае пасведчанне аб смерці (мёртванароджаных) альбо копія рашэння суда аб устанаўленні факту смерці або аб'яўленні грамадзяніна памерлым;
 — дакумент спецыялізаванай арганізацыі, якая здзейсніла пахаванне памерлага, – у выпадку рэгістрацыі смерці па месцы пахавання памерлага;
 — ваенны білет памерлага — у выпадку рэгістрацыі смерці вайскоўцаў.

Рэгістрацыя смерці з выдачай пасведчання вырабляецца бясплатна ў 1 дзень з даты падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (альбо) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – на працягу 1 месяца.


Пры рэгістрацыі скасавання шлюбу:
 — заяву;
 — пашпарт ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікоў (заяўніка);
 — копію рашэння суда аб скасаванні шлюбу, якое ўступіла ў законную сілу да 1 верасня 1999 г.;
 — дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Рэгістрацыя скасавання шлюбу з выдачай пасведчання вырабляецца на працягу 2 дзён з даты падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, арганізацый – 1 месяца з дня падачы заявы.
Консульскі збор за рэгістрацыю скасавання шлюбу складае 50 еўра.



Пры рэгістрацыі змены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку:
 — заяву;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;
 — дзве фатаграфіі заяўніка памерам 30х40 мм;
 — пасведчанне аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з рэгістрацыяй перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;
 — копію літаратурных твораў, артыкулаў, нататак — у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя ў адпаведнасці з літаратурным псеўданімам;
 — дакументы, якія пацвярджаюць матывацыю (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), – у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, якія адрозніваюцца ад дадзеных пры рэгістрацыі нараджэння, па прычынах, не ўказаных вышэй;
 — дакумент аб аплаце консульскага збору.

Тэрмін рэгістрацыі перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку з выдачай пасведчання складае 2 месяцы з даты падачы заявы.
Консульскі збор складае 70 еўра.



Пры выдачы паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадскага стану:
 — заяву;
 — дакумент, які пацвярджае змяненне прозвішча ці іншых дадзеных грамадзяніна – у выпадку іх змены;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы пасведчання – 7 дзён з даты падачы заявы пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.
Консульскі збор складае 35 еўра.



Пры унясенні змен, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану:
 — заяву;
 — пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу;
 — дакумент, які сведчыць асобу, з запісам аб нацыянальнай прыналежнасці – у выпадку змены нацыянальнасці ў запісах актаў;
 — копію рашэння суда – у выпадку ўнясення змен, выпраўленняў і дапаўненняў у запісе актаў грамадскага стану на падставе рашэння суда;
 — рашэнне органа апекі і папячыцельства, кампетэнтнага органа замежнай дзяржавы – у выпадку змянення прозвішча непаўналетняга дзіцяці;
 — дакументы, якія пацвярджаюць факты, якія з'яўляюцца падставамі для выпраўлення памылак, унясення змен і дапаўненняў у запісах актаў (працоўная кніжка, пенсійнае пасведчанне, медыцынская даведка аб стане здароўя, воінскія дакументы, дакументы аб адукацыі, аб хрышчэнні і іншыя);
 — пасведчанне аб рэгістрацыі актаў грамадскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з унясеннем змен у запісе актаў грамадскага стану;
 — дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін унясення змен, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадскага стану з выдачай пасведчання складае 10 дзен з даты падачы заявы – пры разглядзе заяў аб унясенні змен, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадскага стану, якія не патрабуюць дадатковай праверкі, а пры неабходнасці правядзення дадатковай праверкі, запыту звестак і (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый – 3 месяцы.
Консульскі збор складае 50 еўра.



Пры аднаўленні запісаў актаў грамадскага стану:
 — заяву;
 — пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу;
 — копію рашэння суда аб устанаўленні факта рэгістрацыі акта грамадзянскага стану;
 — дакумент аб аплаце консульскага збору.

Тэрмін аднаўлення запісаў актаў грамадскага стану з выдачай пасведчання складае 10 дзён з даты падачы заявы.
Консульскі збор складае 20 еўра.



Пры ануляванні запісаў актаў грамадскага стану:
 — заяву;
 — пашпарт альбо іншы дакумент, які сведчыць асобу;
 — копію рашэння суда;
 — пасведчанне аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану, выдадзенае на падставе ануляванай запісу акта грамадзянскага стану.

Тэрмін анулявання запісаў актаў грамадскага стану складае 10 дзён з даты падачы заявы.
Ануляванне запісаў актаў грамадзянскага стану ажыццяўляецца бясплатна.



Пры выдачы даведак аб нараджэнні, аб смерці:
 — пашпарт альбо іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Выдача даведкі вырабляецца ў дзень звароту, але не раней дня рэгістрацыі нараджэння ці смерці.
Выдача даведкі ажыццяўляецца бясплатна.



Пры выдачы даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадскага стану, аб запісе акта грамадскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу, паведамленняў аб рэгістрацыі скасавання шлюбу, аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану:
 — заяву;
 — пашпарт альбо іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы даведкі складае 3 дні з дня падачы заявы пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану; пры неабходнасці правядзення спецыяльнай праверкі – 15 дзён; пры адсутнасці такога запісу – 1 месяц.
Тэрмін дзеяння такіх даведак складае 6 месяцаў.
Консульскі збор – 35 еўра.



Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, прымаюцца пры ўмове іх легалізацыі (калі іншае не ўстаноўлена міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь) і перакладу на адну з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Льготы для асобных катэгорый асоб па консульскім зборы прадугледжаны Падатковым кодэксам Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка) ад 29 снежня 2009 г.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці